Háčkované rukavičky 0-3 měsíce

22. října 2018 v 20:15 |  Háčkování
Jak jsem slíbila, přidávám zde návod na háčkované rukavičky pro miminko. :) Nakonec jsem se rozhodla, že se pokusím vám postup i nafotit, nicméně dny jsou s přicházející zimou stále kratší a světla bylo málo. :/ Každopádně i tak doufám že se vám návod bude hodit :)

POUŽITÝ MATERIÁL:

  • Příze Elian Klasik (Bez problémů vystačí jedno klubko a ještě vám víc jak polovina zbude, pokud ovšem nechcete více barev. V tomto případě jsem použila bílou a fialovou)
  • Háček č. 4

VYSVĚTLIVKY:
  • ŘO - řetízkové oko
  • KS - krátký sloupek
  • PDS - Polodlouhý sloupek
  • DS - Dlouhý sloupek

POSTUP:
1. Do magického kroužku uháčkujeme 6 PDS a spojíme pevným okem do 1. PDS (6)

2. Uděláme 1 ŘO a začneme s rozšiřováním. Do každého PDS nyní uháčkujeme 2 PDS a zakončíme pevným okem (12)

3. ŘO, střídáme 2 PDS do jednoho očka a 1 PDS (háčkujeme 2,1,2,1) až do konce řady, spojíme Pevným okem (18)

4. ŘO, následuje poslední rozšíření - 2 PDS, 1 PDS, 1 PDS pořád dokola až do konce řady, ukončíme pevným okem (24)

5. Začneme opět ŘO, už nic nepřidáváme, pokračujeme pouze 1 PDS až do konce řady a spojíme pevným okem (24)

6. ŘO, Nyní rovnoměrně přidáme 2 PDS (např. 2 PDS do 1. očka a pak 2 PDS do 12.), ukončíme pevným okem (26)
7. ŘO, tam kde jsme předtím přidali, Nyní sháčkujeme 2 KS, pak pokračujeme PDS až do místa kde jsme přidali a opět sháčkujeme 2 KS, pokračujeme PDS až do konce a zakončíme pevným okem (24)

8-11. Nyní pokud chcete, můžete změnit barvu a další 4 řady háčkujeme pouze PDS (24)

12. ŘO, sháčkujeme 2 KS, 10 PDS, opět sháčkujeme 2 KS a pokračujeme až do konce řady PDS, ukončíme pevným okem. (22)

13. 2 ŘO, Sháčkujeme 2 PDS, pokračujeme 11 DS, sháčkujeme 2 PDS a DS až do konce řady, zakončíme pevným okem (20)

14. ŘO, KS do každého oka, ukončíme pevným okem (20)

15. 2 ŘO, Háčkujeme 1 DS do každého POUZE ZA ZADNÍ NIT až do konce řady, uzavřeme pevným okem (20)

16. Změníme barvu, ŘO, do každého oka 1 KS, uzavřeme pevným okem a práci ukončíme.

A nyní už jen poslední krok - navlečeme šňůrku, nebo stužku na stáhnutí do 13. řady dlouhých sloupků. Šňůrku navlečeme vždy ob jeden DS dokola celé rukavičky tímto způsobem:

Na konci zavažte mašličku a máte hotovo. Můžete ještě dozdobit např. knoflíčkem, háčkovanou ozdobou atd. fantazii se meze nekladou. :)

Tohle je můj první mnou psaný návod, takže pokud byste něčemu nerozumněli, klidně mi napište do komentáře.